Miele WMB120

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WMB120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

c************@g******** 13-01-2022

Miele WMB120 valt erg tegen

Geschreven voor: Miele WMB120

Na eerder lange tijd een Miele wasmachine te hebben gehad, vier jaar geleden dit nieuwe model gekocht. Miele staat voor kwaliteit, dus we wilden wel wat meer betalen. Meteen al vanaf het begin problemen met de machine, maakt lawaai, bovenkant trilt erg, zeeplade sluit niet lekker. Allerlei verschillende soorten wasmiddel geprobeerd, alle programma's getest, af en toe op hoge temperatuur laten draaien, maar vaak muffe, stinkende was. Nu na net vier jaar, nog meer lawaai en wat blijkt, lager kapot. Nooit te zwaar beladen, eerder minder erin (want misschien helpt dat met die muffe was), maar nu al kapot. Erg teleurgesteld. Laten maken kost snel 600 euro zegt de monteur. Wij gaan denk ik overstappen naar een ander merk voor minder geld. We hebben echt een misser gehad met deze wasmachine!

L.B.K. 01-05-2018

Diep teleurgesteld, eerst blij, nu teleurgesteld

Geschreven voor: Miele WMB120

type WMB120 WCS W1 - aankoop september 2016 helemaal nieuw, nu, mei 2018 al tweede keer reparatieverzoek ingediend, eerst direct drukschakelaar vervangen en nu problemen met gerommel bij hoge toeren centrifugeren, stabiliteit, geen idee.
Natuurlijk technicus geweest: direct gevraagd hoe ik de wasmachine laad......ik ben degene die gebruiksaanwijzingen leest, die zorgvuldig met apparaten en allerlei apparatuur zuinig en naar behoren om kan gaan, en nu moet ik me verantwoorden voor deze niet goed werkende stuk wasmachine!!!! Dit is de ergste wasmachine die ik ooit had (ik ben geen twintiger dus men kan al weten dat ik al poosje met wasmachines kan omgaan).
Ik ben diep teleurgesteld en heb spijt dat ik in deze wasmachine geïnvesteerd had, en dat ik zoveel ellende moet mee meemaken.
Ik had vertrouwen in duurzame wasmachine. Helaas. Van mijn mag dit apparaat direct weg, maar helaas. Ze komen natuurlijk liever reparaties uitvoeren en na de garantietijd moet men zelf flink betalen!!! Zo ben ik ingeluisd, zo blij ben ik met een splinternieuw apparaat!!!!!!

Pluspunten

• maximale belading 8 kg bij programma katoen

Minpunten

• trilt abnormaal bij centrifugeren
  • aanbevolen programma's duren bijna 3 uur
  • altijd fout bij de gebruiker

Elliswapenaarl Wapenaar 20-03-2018

Gebruiksonvriendelijk en veel herrie

Geschreven voor: Miele WMB120

Gekocht en geplaatst door coolblue. Dat plaatsen was niet goed gedaan (pootjes niet gesteld). Verder hoopten we met een miele echt iets goeds huis te hebben gehaald. Val echter behoorlijk tegen. Gebruiksonvriendelijk ding. Niet gemakkelijk te bedienen en maakt heel veel herrie. Ik zou hem niet kopen.

Minpunten

• vaak op knopjes drukken voor hij goed is ingesteld
  • Herrie, zo erg was onze vorige machine niet.

J.Kleien 20-11-2017

mooie wasmachine met grote vulopening

Mooie wasmachine grote trommel makkelijke bediening en 1600 toeren
iets meer geluid dan ik had verwacht wasprogramma s duren langen dan ik gewend was
was een goede aanbieding

Eline 19-10-2017

Goede wasmachine

Geschreven voor: Miele WMB120

Fijne wasmachine. Heb hem nu 1,5 jaar en ben er zeer tevreden over. Veel keuze uit verschillende programma's en temperaturen. Ook het korte programma van 20 minuten is ideaal.

Pluspunten

• Veel verschillende was programma's
  • Temperatuur kan je zelf instellen

Minpunten

• Er zit geen spoel + centrifugeren programma op

Tamara 18-08-2017

Beste Wasmachine

Geschreven voor: Miele WMB120

Nu bijna een week in huis en hij is bijna geruisloos ook met centrifugeren .Fijne wasprogamma s .Bediening is zeer goed .Ik ben er zeer blij mee ....kan het aanraden om dit wasmachine te kopen .Goede wasresultaten met witte reus en persil gewassen .

Pluspunten

• wasresultaat zeer goed
  • geruisloos

Marcia 15-07-2017

Ik zou deze wasmachine niet aanschaffen.

Geschreven voor: Miele WMB120

Die van mij maakt veel herrie met centrifugeren, net zoals hier al beschreven werd maakt dit het geluid van een helikopter. Ik kreeg deze wasmachine na een deal met miele omdat mijn oude machine nog garantie had en hij voor veel geld gerepareerd moest worden. Ik kreeg daarom "een soortgelijke machine" voor de helft van het geld. Spijt dat ik heb!! Had achteraf mijn oude machine liever laten maken. De programma's duren veel te lang, de deur kan niet meteen open als je er nog even wat bij wilt gooien. Dan moet je eerst het programma beëindigen , wachten tot de deur los klikt. Duurt me allemaal veel te lang! En elke keer die temperatuur opnieuw in moeten tikken, zucht!!! Miskoop van de eeuw dit

Minpunten

• Alles duurt veel te lang
  • Geluid van helikopter bij centrifugeren

Jacqueline 30-05-2017

Hele fijne machine

Geschreven voor: Miele WMB120

Duidelijke programma's. Gemakkelijk display. Vooruit programmeren heel duidelijk. Gewoon een hele fijne wasmachine!

Lewis 13-02-2017

Robuuste en perfect wassende zwaargewicht

Geschreven voor: Miele WMB120

Na 16 jaar gaf mijn Siemens siwamat XL1251 de geest na heavy gebruik. Trommelophanging stuk. Op zoek naar een nieuwe uiteindelijk voor een Miele gegaan. Is de enige met Asko en Schulthess met nog een volledig stalen binnenwerk en weegt bijna 100 kilo en daardoor zeer stabiel.

Nog even nagedacht over een Siemens maar het blijkt dat alleen de 9 serie nog in Duitsland wordt gebouwd en van anderen hoorde ik dat ze soms lastig tot niet centrifugeren met een volle trommel met bijvoorbeeld een groot stuk zoals een dekbed overtrek vanwege de balansmeting die een onbalans schijnt aan te geven. Daarvoor vond ik de 9 serie te duur. Die zit toch boven de 1000 euro dan.

Ik wilde ook een van 8 kilo, daardoor heb ik nog enkel een bonte en witte was per week en kunnen ook gordijnen gemakkelijk gewassen worden.

Asko met koolstofborstelloze motor was erg duur (1200,-) evenals een Schulthess. Dan zit je voor het basis model rond de 1500,-

Deze miele heeft dan wel geen doseersysteem of powerwash maar dat werkt nog niet altijd even optimaal gaf een deskundige verkoper aan. Verder zitten alle Miele W1 modellen in de basis hetzelfde in elkaar.

De Miele heeft alle wasprogramma's die je nodig hebt, wel minder dan een Siemens, maar ruim voldoende. In de praktijk gebruik je er toch maar enkele. Samen met Asko en Schulthess gaat Miele wat meer voor de eenvoud.

Over duurzaamheid is lastig iets te zeggen, maar tot nu toe verrassend tevreden. Je merkt dat de machine veel zwaarder in elkaar zit, een tweepersoons sprei is een eitje. Was en droogresultaat is erg goed.

Enige wat even wennen is, is dat hij tijdens het wassen de temperatuur niet aangeeft. Maar je stelt zo gemakkelijk in dat dit niet fout gaat.

Pluspunten

• Zwaardere machine, centrifugeert 8 kilo moeiteloos
  • Fluisterstil
  • Tussentijds bijvullen mogelijk
  • Zeer stabiel, trilt geeneens bij 1600 toeren
  • Bij hogere temperaturen wordt de deur niet warm

Minpunten

• Temperatuur tijdens wassen niet aangegeven

Jacqueline 09-02-2017

Heel fijn

Geschreven voor: Miele WMB120

Superfijne wasmachine. Heel duidelijk qua programma, zeer stil, kort programma, grote vulopening, kortom een aanrader die hopelijk lang mee gaat.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Zeer stil

EBK 22-12-2016

Top wasmachine!

Geschreven voor: Miele WMB120

Deze wasmachine is heel erg stil en is erg simpel te bedienen en wast ook nog eens super. Tevens zijn de wasprogramma's niet ellendig lang en zijn er genoeg programma's.

Pluspunten

• erg stil
  • simpele bediening

Minpunten

• gewicht

E 08-10-2016

Perfecte wasmachine, diepere instellingen naar keuze

Geschreven voor: Miele WMB120

Ik ben zeer tevreden met deze zeer stille wasmachine. Aanrader voor mensen die zorgvuldig kleding willen wassen: men kan per beurt diepere instellingen gebruiken.
De wasmachine heeft meerdere handige instellingen, bv. bij een lage waterdruk of als deze ergens hoger dan 2000 m boven NAP dient te werken.
Eerder had ik LG, Siemens, Indesit. LG had een zeer aangename eindtoon als einde wasbeurt die één keer af ging, wat bij Miele helaas niet het geval is. De eindtoon is niet prettig en geeft het niet op (men kan het wel uitzetten). Bij Miele vind ik het geluid bij het automatisch sluiten van de deur erg heftig, het kan immers zachter, maar dit zijn echter zeer kleine opmerkingen ter vergelijking, wat deze wasmachine wel kan en doet.
Ik vind deze wel niet geschikt voor mensen die gewend zijn alleen maar aan knopjes en de bediening van destijds. Deze wasmachine houdt wel rekening met iedereen, maar toch.

Pluspunten

• diepgaande instellingen
  • ultra stil draaiend
  • moderne wasmachine

Minpunten

• eindtoon niet prettig klinkend, stopt niet vanzelf
  • deurslotgeluid te hard (t.o.v. andere wasmachines)
  • design

Paul 05-10-2016

stille machine en optimaal gebruiksgemak

Geschreven voor: Miele WMB120

Deze generatie wasmachines van Miele blinken uit door hun stille motor, ook bij centrigueren. Doordat bij Miele apparaten de meeste onderdelen nog los geassembleerd zijn kan er worden nabesteld, mocht dit noodzakelijk blijken. Wij hopen door deze iets duurdere aankoop voor de langere termijn toch goedkoper uit te zijn.
Ander opvallend feitje: de was is iets zachter en schoner dan onze oudere (pas 11 jaar) wasmachine van Electrolux

Pluspunten

• stil
  • gebruiksgemak
  • onderdelen nabestelbaar
  • duurzaam: A+++

Judith 02-08-2016

mijn eerste Miele

Geschreven voor: Miele WMB120

Het is de eerste keer dat ik een Miele heb aangeschafd en na jaren lang een BEKO te hebben gehad is dit echt een verademing. In mijn ouderlijk huis hadden we ook altijd een Miele dus het gebruik voelt als vanouds, net als het wasresultaat. Ik vind het ook een vrij stille wasmachine die ook vrij stabiel is tijdens het centrifugeren (ondanks de houten vloer). Ik heb er wel rubberen doppen onder gezet.
Ook erg fijn is dat de wasduur duidelijk wordt aangegeven en dat de machine een capaciteit heeft van 8 kg. Wat ik wel mis aan deze machine is de optie voor het wassen van sportkleding, dat doe ik nu maar op fijnwas.
Het cap systeem heb ik nog niet gebruikt, ik ben nogal gehecht aan de geuren van mijn wasmiddelen.

Mimoun 27-07-2016

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Miele WMB120

Ik had graag de mogelijkheid gehad om bij welk programma dan ook zelf het toerental van het centrifugeren te kiezen.

Klaas 05-07-2016

Stil de sterkste

Geschreven voor: Miele WMB120

Na 12 jaar wederom een nieuwe nieuwe Miele gekozen omdat deze machine zeer stil hun werk doen en daarbij ook nog eens duurzaam zijn, ook is de gemiddelde wasduur korter dan een ander merk en gebruikt ook nog eens minder water (48 ) liter.
Als onze ervaring met Miele in de toekomst gelijk blijft aan het verleden kunnen we weer heel veel jaren zorgeloos wassen.

Jos 04-06-2016

Stille, oerdegelijke wasmachine met goed wasresultaat

Geschreven voor: Miele WMB120

We zijn bij deze wasmachine uitgekomen vanwege de beoordeling van de consumentenbond (7,2) en omdat de prijs voor een Miele relatief gunstig is. Het eerste wat ons opvalt, is hoe stil de wasmachine zijn werk doet! Verder hebben we de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad, de bediening wijst zichzelf. De trommel is lekker groot, met een tweepersoons hoeslaken, kussenslopen en dekbedovertrek erin is er nog ruimte over.
Het wasresultaat is ook erg goed, en de was is door het hoge centrifugetoerental aanzienlijk sneller droog dan bij onze vorige machine.

ejb17 24-05-2016

Miele onwaardig, miskoop

Geschreven voor: Miele WMB120

Dit is een redelijk nieuw model en helaas hebben wij deze nu 8 maanden in bezit (altijd een Miele gehad). Het is een 8kg machine en daarmee geschikt voor grotere huishoudens. Vergeet het maar: er is slechts 1 programma wat met 8 kg draait en de programma's doen er zo ontzettend lang over dat je meerdere wassen al niet eens overweegt. En als je er even iets in de trommel wilt bijdoen, begint hij vrolijk opnieuw met het programma. Drama! Door het vele spoelen c.q. langdurige programma ruikt de was niet fris tot soms zelfs vies. Navraag bij Miele geeft aan dat dit inderdaad komt door het zuinige wassen. Een grote miskoop. Ik overweeg echt deze op Marktplaats te zetten en een Bosch/Siemens te kopen.

E.P. van Vliet 18-09-2017

Dat kun je wel doen,, maar een Bosch of een Siemens doet er in de eco stand ook 2,5 uur over. Dat is nu eenmaal het gevolg van de moderne machine's.
Er zit overigens gewoon een knopje tijdbesparen op als
Je haast hebt.

Keessie1961 15-04-2016

Net wasjes gedraaid

Geschreven voor: Miele WMB120

De oude Miele na 17 jaar eruit gedaan. Toch weer een Miele terug. Totaal geen spijt. Het lijkt of deze totaal geen geluid maakt, in vergelijking met de oude, wat een verschil. Display duidelijk, even wennen en uitdokteren maar al snel onder de knie.

E.P. van Vliet 11-01-2016
Geschreven voor: Miele WMB120

Wij waren in het bezit van een 18 jaar oude Siemens Siwamat 61000 machine. Afgezien van een setje nieuwe schokbrekers en een keer vetluis, heeft de machine ons nooit in de steek gelaten.
Voor de opvolger wilden we minimaal een aantal opties
1 uitgestelde tijd, maar wel in 1/2 of hele uren instelbaar
2 een inweekprogramma
3 een overhemden en/of strijkprogramma
4 De mogelijkheid om de droger op de machine te plaatsten, zoals we nu ook hebben.

Vanwege de goede ervaringen met Siemens/Bosch en de test in de consumentenbond stond deze op het lijstje, net als Miele en eventueel AEG.
Alhoewel de test niet heel representatief voor onze situatie was, want er was getest op 40 graden katoen en synthetisch, terwijl wij veelal op 30 en 60 graden katoen wassen.

De siemens en Bosch viel in de winkel echter wat tegen, niet alle modellen kunnen per kwartier of half uur uitgestelde tijd (3/6/9 uur). Ook het stapelen van de droger kon volgens de consumentenbond en de site van Bosch niet. In de winkel vonden we het front met de knoppen niet erg vast zitten (veel speling) en ook de tip toetsen nodigde uit om met een veeg van hand zomaar instellingen te veranderen, zonder dat de machine om bevestiging vraagt.
De Miele kwam degelijker over en er was bovendien een actie met 100 euro retour. De W serie is in de basis allemaal hetzelfde, sommige hebben powerwash, andere Twindos of beiden. En de programmas tussen de 120 en 130 modellen verschillen. Dit model voldeed aan alle eisen en dus bij bemmel en Kroon besteld die netjes de oude machine afvoerde en de nieuwe plaatste.
Overigens vind je hier van de W1 modellen niet heel veel reviews, maar op wasmachinestore.nl staan er veel.

De machine staat nu enkele maanden bij ons en hij is stil, droogt mooi en kreukt de was vooral niet. Het overhemdenprogramma is voor ons ideaal, omdat je 10 overhemden schoon en kreukvrij kunt wassen in 1.5 uur. Verder kun je heel veel instellen, onder andere de duur van de voorwas, inweektijd etc.
De machine is zwaar, super degelijk en zeer stil met wassen en centrifugeren, ondanks de 1600 toeren.

Verder zijn de programma's lang (katoen 2.5 uur) maar dat geldt voor alle moderne A+++ machine's. De AEG is nog zuiniger, maar doet er dan 3.20 uur over.

Gezien de winst in waterverbruik en energie zal deze machine zich in 10 jaar terugverdienen, wat ik zeker weet dat ie gaat halen.

Johan154 28-10-2015

wat een drama!!!

jarenlang tegen miele opgekeken door alle goede verhalen.

nu zelf 1 kunnen kopen.

nooit aan beginnen wat een rampenmachine

hele lange programmas

onwijs veel herrie met afpompen echt niet normaal.

staat op beton waterpas nou een helikopter is stiller.

hij trilt zo erg dat je het display niet meer kan lezen.

stille motor staat er dan ja met wassen...

echt hij is nog geen 200 euro waard.

wat een spijt en wat een wijze les.

de veren kraken ook enorm,en het geluid is echt belachelijk.

E.P. van Vliet 07-11-2015

moderne wasmachines halen het A+++ resultaat alleen met zeer lange programma's waarmee ze de tijd nemen om het water langzaam opwarmen. Als je van een oude wasmachine overstapt (onze siemens was 17 jaar) dan merk je dit gelijk. De nieuwe AEG machine's hebben een katoenprogramma wat 3 uur 30 minuten duurt. Voor snelheid (en dus meer energieverbruik)kun je de knop tijd besparen gebruiken of anders een express programma.

Wij hebben dezelfde machine en herkennen het lawaai niet terug. Hij is juist uiterst stil. Gezien het gekraak lijkt het wel of je de transportbeveiliging niet hebt verwijderd.

E.P. van Vliet 09-11-2015

In je orginele review geef je aan dat je voor het eerst een Miele hebt gekocht, terwijl je in je reactie zegt dat je daarvoor een 10 jaar oude miele had. Dat klopt niet. En als je de reviews van de andere w1 machines kende, waarom dan toch deze gekocht ? Wat zei Miele van je bevindingen en wat hebben ze gedaan om je klacht te verhelpen.

Johan154 09-11-2015

Ja dat klopt voor het eerst een nieuwe miele! Die ander hadden we van me oma overgenomen een w3205 maar die begon op het laatst te stinken daarom de w1 gekocht.

De slechte reviews zag ik later pas. En over dit type stond nog niks.
wel bij de winkels maar niet op kieskeurig.
Tik nu maar bij kieskeurig miele w1 in en vergelijk de cijfers met andere moderne wasmachines.
er staat nog een mw met een zeer slechte ervaring geluid als een traktor zegt ze..
Als je een machine van 20 jaar oud heb gehad dan ben je er mischien blij mee.
maar wij zijn zo verschrikkelijk blij dat we hem weg hebben mogen doen! We zijn super blij met onze bosch.
echt niet te vergelijken.

En nogmaals het afpompen van die machine....echt niet normaal het leek wel een hydraulische pomp ofzo... we wisten niet wat er gebeurde..

En dat energie verhaal is ook onzin want die bosch is nog zuiniger met speed perfect alle programmas maar dan lekker kort!

Ook het ontbreken van de aquastop van miele is belachelijk.

Ook hadden wij condens tussen de dubbele deur.

Alles is super plastic.

Machine had ook veel onbalans!

De oude miele w3205 was wel perfect en dan verwacht je met tond de 10 jaar nieuwer nog beter nou dat viel vies tegen.
Ook de 2 jaar garantie op de motor van miele is belachelijk alle andere merken geven 10 jaar

Er zullen vanzelf meer slechte verhalen verschijnen dat kan niet anders!

Ik hoop dat u meer succes heeft met de machine .

Nogmaals wij zijn blij dat hij weg is

Johan154 09-11-2015

Sorry ik had inderdaad miele gebeld die vertelden dat het afpompgeluid tegenwoordig normaal is! Ook stond het in de gebruiksaanwijzing dat dat geluid geen storing is!

Ze wilden wel een monteur sturen ook bcc wilde dat ,maar toen ik vergelijkbare verhalen las toen dacht ik dat word niks een nieuwe machine!! Moet gewoon gelijk goed zijn.

En er waren veel te veel klachten .

Kortom succes ermee

Cornelis 29-04-2016

Dan heb jij volgens mij toch echt een kapot toestel johan154. Ik heb er sinds kort zelf een staan en hij werkt fantastisch. Ja de programma's duren lang, maar dat went wel en bovendien er zit een optie's; op.
Kortom: een aanrader deze machine.

Johan154 05-01-2016

Ja uiteraard waren de transportbouten eruit! Kijk maar bij de w1 machines ook hiet op kieskeurig! Troep is het nu vroeger mischien de beste maar nu 1e klas rommel!!

Wilhelmien 08-04-2016

hallo Johan, mijn dochter heeft eind december dezelfde wasmachine van mij kado gekregen.
Ik heb in mijn 30 jaar huwelijk 2 Miele wasmachines gekocht. Ik was altijd heel erg tevreden. Maar die van mijn dochter is drama!
Er zijn al 3 monteurs geweest. Hij rammelt ontzettend, maakt de programma's niet af, de was stinkt, enz enz. pfft.
Mijn vraag is hoe heb je het opgelost? De koop ongedaan gemaakt???

E.P. van Vliet 30-04-2016

Wilhelmien, stinkende was komt vaak door overdosering van vloeibaar wasmiddel. En het te vaak wassen op lage temperaturen, zonder er tussendoor een 60 graden was of heter te draaien. Deze miele geeft een waarschuwing als er te vaak een dertig graden of lager is gedraait.

Als de monteur al 3x is geweest en het probleem niet is opgelost, dan moet je terug naar de verkoper voor ontbinding. Hij moet een deugdelijk product leveren en bovendien heeft hij al 3x de kans gehad om het te repareren.

ejb17 26-08-2016

Op zich is het wel een stille machine en ook geen overdreven herrie bij het afpompen. Echter, het belangrijkste is een schone en frisse was, en dat levert deze machine niet. En dat komt, alsdus Miele die we gebeld hebben, doordat die machine zo zuinig moet zijn met water en het programma ellenlang duurt. Werkelijk, dit is de grootste miskoop en voor mij nooit meer een Miele. In mijn vakantiewoning heb ik 3 maanden geleden een AEG gekocht. Deze heeft ook gewoon nog korte programma's. En een heerlijk ruikende was!!!

Johan154 07-11-2015

Onzin de transportbeveiliging was zeker weten verwijderd!!! Dit is een waardeloze machine zaken zoals jullie horen aleen de mooie verhalen van de vertegenwoordigers en de goede naam die miele heeft! Geloof mij daar blijft als ze zo door gaan niks van over!
Kijk naar de andere w1 modellen ook die worden zeer laag beordeeld!

De machine was door bcc geplaatst en uiterst vakkundig waterpas gezet op beton de transportstangen eruit,

Hij was super onstabiel
Trilde heel erg
en met afpompen het geluid was niet normaal

Deze koolborstelloze motor maakt ook veel meer herrie als bv bosch

Alles kraakt

Bovenblad helemaal

En wij hadden hiervoor een miele van 8 jaar oud die 10 keer stiller en beter was!!

We hebben nu de bosch way32541
nou daar kan miele nog wat van leren ! Wat een machine en die is pas stil! !!

Mensen wees gewaarschuwd

Ik heb ook al reviews van de duurdere w1 modellen gelezen met twin dos waar de was naar kots stinkt..
en de monteurs elke week voor de deur staan.

Alles word tegenwoordig minder maar dit is echt belachelijk!

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

WimO 01-01-2016

Waren de transportschroeven eruit?
Nooit een Miele gekend die maar één van de vermelde gebreken had.